"keutamaan doa"

"dan apabila hamba-hambaku bertanya kepadamu mengenai aku maka beritahu kepada mereka): sesungguhnya aku (ALLAH) sentiasa hampir kepada mereka, aku perkenankan permohonan orang yang berdoa kepadaku. maka hendaklah mereka menyahut seruanku(dengan mematuhi perintahku) dan hendaklah mereka beriman kepadaku supaya mereka menjadi baik serta betul." (surah GHAFIR:60)

Monday 10 March 2014

HUKUMAN HUDUD!!


"penzina lelaki dan penzina wanita, deralah masing-masing dari keduanya 100 kali sebatan, jangan ada belas kasihan kepada keduanya mencegah kamu untuk menjalankan hukum allah. jika kamu beriman kepada allah dan hari kemudian , dan hendaklah hukuman mereka disaksikan oleh sebahagian orang-orang yang beriman"   (surah an-nur: 2)




"dan mereka yang menuduh wanita yang baik berzina dengan tidak memawa 4 orang saksi yang adil dan deralah meraka 80 kali sebatan, dan janganlah kamu terima kesaksian mereka selama-lamanya." (surah an-nur : 4)


wahai orang-orang beriman! sesungguhnya minum arak, berjudi korban untuk berhala dan mengundi nasib dengan anak-anak panah adalah perbuatan yang keji dan termasuk perbuatan syaitan, maka jauhilah perbuatan tersebut supaya kamu beruntung! (surah al-maidah :90)


adapun lelaki mahupon perempuan yang mencuri, maka potonglah tangan keduanya sebagai balasan atas perbuatan yang mereka lakukan dan sebagai siksaan daripada allah. dan allah maha perkasa, maha bijaksana.

:) Q.A



No comments:

Post a Comment