"keutamaan doa"

"dan apabila hamba-hambaku bertanya kepadamu mengenai aku maka beritahu kepada mereka): sesungguhnya aku (ALLAH) sentiasa hampir kepada mereka, aku perkenankan permohonan orang yang berdoa kepadaku. maka hendaklah mereka menyahut seruanku(dengan mematuhi perintahku) dan hendaklah mereka beriman kepadaku supaya mereka menjadi baik serta betul." (surah GHAFIR:60)

Thursday 6 March 2014

tutup semua pintu zina


Allah menunggu taubatmu !!


 islam adalah agama yang praktikal dan menjaga keperluan manusia, islam tidak akan sesekali berlawanan dengan fitrah manusia. walaupun zina diharamkan, tetapi oleh kerana fitrah manusia untuk hidup berpasangan, maka islam memberi penyelesaiannya.
alternatifnya islam menghalalkan perkahwinan. inilah kesempurnaan islam, nafsu yang diberi itu perlulah diurus bukannya dihapus. sesetengah agama terhapus terus nafsunya sehingga mereka merasakan hidup beagama adalah suatu penyiksaan dan penindasan kepada manusia. justeru segeralah bertaubat dan kembalilah kepada Allah yang maha menerima taubat akan semua hamba-hambanya.

lahirkan rasa syukur kita kerana memiliki kesempurnaan pancaindera ini dengan manfaatnya- melaksanakan ibadah dengan bersungguh-sungguh. teruskan berusaha menjadi renaja yang soleh/ah.. dan meninggalkan semua yag diharamkan allah.._Q.A

No comments:

Post a Comment