"keutamaan doa"

"dan apabila hamba-hambaku bertanya kepadamu mengenai aku maka beritahu kepada mereka): sesungguhnya aku (ALLAH) sentiasa hampir kepada mereka, aku perkenankan permohonan orang yang berdoa kepadaku. maka hendaklah mereka menyahut seruanku(dengan mematuhi perintahku) dan hendaklah mereka beriman kepadaku supaya mereka menjadi baik serta betul." (surah GHAFIR:60)

Tuesday 4 March 2014

ya allah, semoga aku akan menjadi salah seorang serikandi syurga ..

memperbanyakkan amalan dan istiqomah dalam melakukn kebaikan,

hidup ini memerlukan pengorbanan.. dengan adanya pengorbanan maka tercapailah segala cita-cita, hidup ini penuh dengan dugaan dan ujian.. ianya mengajarkan kita untuk lebih matang menjalani kehidupan..

#semogaakukuatmenghadapinya ;)


  • nama diberi adalah Nur Syahirah Amirah binti mohd yusof,
  •  my nick name adalah Qhumairaa Azzahrah iaitu maksudnya bulan yang terang menderang bak bunga yang cantik.. nama yang saya kira sangat indah..
  • saya dilahirkan di hospital besar kuala terengganu pada 25/9/1994.
  • pendidikan saya bekas peajar di sekolah rendah kebangsaan sawah datuk dari darjah1-6
  • sek men.agama -al-khairiah al-islamiah mersing johor (SMAAM) daripada tingkatan1-5 sebelom 
  • melanjutkan pembelajaran ke tingkatan 6 di mahaad pontian untuk mengambil sijil tinggi agama malaysia(STAM), namun nasib saya kurang meyebelahi saya dan takdir allah mengatasi segalanya yang dirancang oleh manusia..
  • kini,menyambung pembelajaran saya di kolej universiti islam melaka dalam jurusan pengajian islam dan sumber pembangunan manusia (DPSM).

No comments:

Post a Comment