"keutamaan doa"

"dan apabila hamba-hambaku bertanya kepadamu mengenai aku maka beritahu kepada mereka): sesungguhnya aku (ALLAH) sentiasa hampir kepada mereka, aku perkenankan permohonan orang yang berdoa kepadaku. maka hendaklah mereka menyahut seruanku(dengan mematuhi perintahku) dan hendaklah mereka beriman kepadaku supaya mereka menjadi baik serta betul." (surah GHAFIR:60)

Monday 10 March 2014

TOLAK COMANGO!!!

COALITION OF MALAYSIA NGO'S IN THE UP PROCESS!!

ANTARA TUNTUTAN COMANGO:


  1. KEBOLEHAN UNTUK MURTAD
  2. MENGHAPUSKAN HAK ISTIMEWA MELAYU
  3. HAPUSKAN HUKUMAN SYARIAH
  4. MEMBENARKAN PERLAKUAN SEKS SONGSANG
  5. BENARKAN KRISTIANISASI DAN SYIAH
#ALLAH menjadikan dunia ini mempunyai sunnatullah yakni, tidak akan pernah sama antara hak dan batil.


tuntutan COMANGO!!

  1. Malaysia digesa untuk menandatangani International Covenant on Civil & Political Rights (ICCPR). Dalam Artikel 18 ICCPR mengandungi the rights of religious freedom (kebebasan beragama). Kebebasan untuk memilih agama atau kepercayaan termasuk hak seseorang untuk menukar agama yang dianuti.
  1. Malaysia digesa untuk menandatangani International Covenant on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination (ICERD). Implikasi perkara ini akan mengheret kepada isu perkauman dan mencabar status quo yang melibatkan kedudukan orang Melayu dan Islam di Malaysia sepertimana yang terdapat dalam Perlembagaan Malaysia dan semangat kontrak sosial.
  1. Malaysia digesa untuk mengiktiraf hak-hak Sexual Orientation and Gender Identity (SOGI) terutamanya hak-hak lesbian, gay, biseksual, transgender (LGBT). Tuntutan ini turut merangkumi kepada amalan kebebasan orientasi seksual songsang dengan hukum alam termasuk memberi kebenaran untuk mengiktiraf perkahwinan sesama jenis.

No comments:

Post a Comment