"keutamaan doa"

"dan apabila hamba-hambaku bertanya kepadamu mengenai aku maka beritahu kepada mereka): sesungguhnya aku (ALLAH) sentiasa hampir kepada mereka, aku perkenankan permohonan orang yang berdoa kepadaku. maka hendaklah mereka menyahut seruanku(dengan mematuhi perintahku) dan hendaklah mereka beriman kepadaku supaya mereka menjadi baik serta betul." (surah GHAFIR:60)

Saturday 27 December 2014

zauj idamanku hehe, sipalah yang bakal jadi zauj idamanku kan? seusia ini walaupon masih dikira muda namun fitrah manusia yang suka hidup berpasangan. terasa sunyi jika masih sendiri. hanya kini mengubat hati dengan berkomunikasi dengan ALLAH serta membaca dan menghafal kalamnya menjadi mengubat lara di hati.

warkah buat zauj idamanku..

duhai bakal imamku,

 dimanakah engkau sekarang?

adakah kita pernah berjumpa dan bertegr sapa? 

adakah  kita saling mengenali antara satunya? 

 

duhai bakal  imamku, 

sudah ramai sahabat2 ku yang kini sudah pun mendirikan rumah tangga dan mempunyai zuriat lelaki dan permpuan.. sungguh aku gembira melihat mereka. aku inggin sekali seperti mereka, tetapi aku harus sedar bahawa kini bukan tiba masanya untuk diriku. aku pasti akan menunggu saat engkau melamarku menjadi isteri mu. aku inggin sekali menjadi ibu dan menguruskan semua keperluanmu, aku inggin sekali menjadi ibu yang terbaik buat anak2 ku.. aku ingin sekali solat berjemaah dan diimamkanmu, aku ingin sekali setiap pagi menyediakan sarapan dan tengah hari menyediakan makanan untuk dimakan olehmu serta seisi keluarga.. walaupun aku kurang tahu masak namun aku sedang belajar .

doakan supaya diriku ini sentias kuat dengan segala ujian..
xoxo myra

No comments:

Post a Comment